"სოფლის მეურნეობის სამინისტროში ბრძანებები დანამატების გაცემაზე სათანადოდ დასაბუთებული არაა", - აუდიტი

იაგო ნაცვლიშვილი

სახელმწიფო აუდიტის სამსახურმა საქართველოს სოფლის მეურნეობის სამინისტროს შესახებ დასკვნა გამოაქვეყნა. დასკვნა გასული წლის 29 დეკემბერს გამოქვეყნდა, იგი 2016 წლის პერიოდს მოიცავს. დოკუმენტი 23 გვერდიანია.

აუდიტის დასკვნაში ვკითხულობთ, რომ სამინისტროს სისტემაში თანამშრომლებზე სულ 2016 წელს „შრომის ანაზღაურების“ მუხლით გაწეულია 27,347,029 ლარის საკასო ხარჯი, მათ შორის, დანამატი 3,176,504 ლარი, რაც „შრომის ანაზღაურების“ მუხლით გაწეული საკასო ხარჯის 11.6%-ს შეადგენს.
 
დოკუმენტში განმარტებულია: "სამინისტროს აპარატის ყველა თანამშრომელს დანიშნული აქვს ყოველთვიური დანამატი მინისტრის ბრძანებით (ჯერ - 6 თვით, შემდეგ - 3-3 თვით. საფუძველი „საჯარო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონის 37-ე მუხლის მე-2 პუნქტი). სსიპ-ების თანამშრომლებზე დანამატები განსაზღვრულია უწყების ხელმძღვანელის ერთი ბრძანების საფუძველზე, წინასწარ, მთელი წლის გათვალისწინებით (მინისტრის ბრძანებით მათი უწყებისათვის დამტკიცებული დებულების შესაბამისად) სხვადასხვა ოდენობით", - ვკითხულობთ დოკუმენტში. 
 
კვლევას თან ახლავს ცხრილი სოფლის მეურნეობის სამინისტროს აპარატისა და სსიპ-ების შესახებაც:

აუდიტის სამსახური დასკვნაში აქვე ვკითხულობთ:

"საბიუჯეტო კლასიფიკაციის მიხედვით, დანამატის კატეგორია მოიცავს არასამუშაო საათებში, ღამის ცვლაში, სადღესასწაულო და დასვენების დღეებში მუშაობისათვის განკუთვნილ დამატებით საზღაურს და კანონმდებლობით გათვალისწინებულ ნებისმიერ სხვა დანამატს, მათ შორის, განსაკუთრებით საპასუხისმგებლო ფუნქციური დატვირთვის საზღაურს. ხოლო ერთი ბრძანების საფუძველზე, წინასწარ მთელი წლის განმავლობაში დანამატის დანიშვნა თანამდებობრივი სარგოს ხასიათს უფრო ატარებს, ვიდრე დანამატის, რაც გამართლებულ პრაქტიკად ვერ ჩაითვლება. დანამატების გაცემის არსებული პრაქტიკა ვერ უზრუნველყოფს შრომის ანაზღაურების სათანადო გამჭვირვალობას, ვინაიდან ბრძანებები ზოგადია და არ არის სათანადოდ დასაბუთებული", - აღნიშნულია დოკუმენტში.

მსგავსი სიახლეები
დაავადებათა კონტროლის ცენტრი უარყოფს ინფორმაციას, რომ ჯანმრთელობისთვის საფრთხის შემცველი ვაქცინა დაიხარჯა

დაავადებათა კონტროლის ცენტრი უარყოფს ინფორმაციას, რომ ჯანმრთელობისთვის საფრთხის შემცველი ვაქცინა დაიხარჯა

17 იანვარი, 2018

დაავადებათა კონტროლისა და საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის ეროვნული ცენტრის გენერალური დირექტორის მოადგილე პაატა იმნაძე უარყოფს ინფორმაციას, რომ იმუნიზაციის პროგრამით ჯანმრთელობისთვის საფრთხის შემცველი ვაქცინა...

მეტი

ვაზიანი–გომბორი–თელავის გზაზე შეზღუდვებია დაწესებული

ვაზიანი–გომბორი–თელავის გზაზე შეზღუდვებია დაწესებული

15 იანვარი, 2018

საავტმობილო გზების დეპარტამენტის ცნობით, ინტენსიური თოვის და ლიპყინულის გამო, შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის ვაზიანი-გომბორი-თელავის საავტომობილო გზის კმ36-კმ57 (ვერონა-შუამთა) მონაკვეთზე ავტოტრანსპორტის მოძრაობა...

მეტი

"სოფლის მეურნეობის სამინისტროში ბრძანებები დანამატების გაცემაზე სათანადოდ დასაბუთებული არაა", - აუდიტი

"სოფლის მეურნეობის სამინისტროში ბრძანებები დანამატების გაცემაზე სათანადოდ დასაბუთებული არაა", - აუდიტი
18:24 | 10 იანვარი, 2018
აუდიტის დასკვნაში ვკითხულობთ, რომ სამინისტროს სისტემაში თანამშრომლებზე სულ 2016 წელს „შრომის ანაზღაურების“ მუხლით გაწეულია 27,347,029 ლარის საკასო ხარჯი, მათ შორის, დანამატი 3,176,504 ლარი, რაც „შრომის ანაზღაურების“ მუხლით გაწეული საკასო ხარჯის 11.6%-ს შეადგენს.
 
დოკუმენტში განმარტებულია: "სამინისტროს აპარატის ყველა თანამშრომელს დანიშნული აქვს ყოველთვიური დანამატი მინისტრის ბრძანებით (ჯერ - 6 თვით, შემდეგ - 3-3 თვით. საფუძველი „საჯარო სამსახურის შესახებ“ საქართველოს კანონის 37-ე მუხლის მე-2 პუნქტი). სსიპ-ების თანამშრომლებზე დანამატები განსაზღვრულია უწყების ხელმძღვანელის ერთი ბრძანების საფუძველზე, წინასწარ, მთელი წლის გათვალისწინებით (მინისტრის ბრძანებით მათი უწყებისათვის დამტკიცებული დებულების შესაბამისად) სხვადასხვა ოდენობით", - ვკითხულობთ დოკუმენტში. 
 
კვლევას თან ახლავს ცხრილი სოფლის მეურნეობის სამინისტროს აპარატისა და სსიპ-ების შესახებაც:

აუდიტის სამსახური დასკვნაში აქვე ვკითხულობთ:

"საბიუჯეტო კლასიფიკაციის მიხედვით, დანამატის კატეგორია მოიცავს არასამუშაო საათებში, ღამის ცვლაში, სადღესასწაულო და დასვენების დღეებში მუშაობისათვის განკუთვნილ დამატებით საზღაურს და კანონმდებლობით გათვალისწინებულ ნებისმიერ სხვა დანამატს, მათ შორის, განსაკუთრებით საპასუხისმგებლო ფუნქციური დატვირთვის საზღაურს. ხოლო ერთი ბრძანების საფუძველზე, წინასწარ მთელი წლის განმავლობაში დანამატის დანიშვნა თანამდებობრივი სარგოს ხასიათს უფრო ატარებს, ვიდრე დანამატის, რაც გამართლებულ პრაქტიკად ვერ ჩაითვლება. დანამატების გაცემის არსებული პრაქტიკა ვერ უზრუნველყოფს შრომის ანაზღაურების სათანადო გამჭვირვალობას, ვინაიდან ბრძანებები ზოგადია და არ არის სათანადოდ დასაბუთებული", - აღნიშნულია დოკუმენტში.

ავტორი: იაგო ნაცვლიშვილი