ელენე ხოშტარია: პირველი რაც უნდა გავაკეთოთ, სატვირთო რკინიგზის გადატანაა

იაგო ნაცვლიშვილი

„პირველი რაც უნდა გავაკეთოთ, ეს არის სატვირთო რკინიგზის გადატანის პროექტი. ამის შემდეგ უკვე სპეციალისტებთან ერთად ურბანული განვითარების გეგმა უნდა დაიდოს“, - ასე უპასუხა „აიპრესის“ კითხვას თბილისის მერობის კანდიდატმა „ევროპული საქართველოდან“ ელენე ხოშტარიამ იმაზე თუ რას ფიქრობს ე.წ. ელიავას ბაზრობის გადატანის საკითხზე და როგორ მოგვარდება ეს საკითხი თუ თბილისის მერი გახდება.

ხოშტარიას თქმით, ელიავას ბაზრობის გადატანის საკითხზე საუბარი ზედაპირულია და ეს საკითხი დიდუბის რაიონის ერთობლივი განვითარების ფარგლებში უნდა იყოს განხილული.

თბილისის მერობის კანდიდატმა ამ საკითხზე თბილისის გენერალური გეგმის შეფასებისას ისაუბრა. ინტერვიუს ეს ნაწილი "აიპრესმა" უკვე შემოგთავაზათ, ხოლო სრულ ინტერვიუს ჩვენს მკითხველს მოგვიანებით შევთავაზებთ.

„აბსოლუტურად ზედაპირულია საუბარი, რომ დღეს იმ ტერიტორიიდან ელიავას ბაზრობა გადავიდეს. ბაზრობის გადატანა უბნის ცვლილებას არ მოიტანს. გამწვანებაც არ მოიტანს. მით უმეტეს ის გეგმა რაც არის. დიდი სავაჭრო ცენტრი აბსოლუტურად არაფრის მომტანი არ იქნება ქალაქისთვის. ჩვენ თუ არ გვექნება ქალაქის განვითარების კომპლექსური ხედვა, ასე უბრალოდ ბაზრობის სადღაც გადატანით არაფერი არ მოხდება.

ფუნდამენტურად ქალაქი შეიცვლება, მათ შორის სარეკრეაციო ზონების გაჩენის შესაძლებლობაც გაჩნდება მხოლოდ მას შემდეგ რაც გადავა რკინიგზა. დღეს, დიდუბის პრობლემა არის არა უბრალოდ ელიავას ბაზრობა, არამედ ის სარკინიგზო მეურნეობები, რომელიც თან სდევს სატვირთო რკინიგზას. ამიტომ, სატვირთო რკინიგზის გადატანის შემთხვევაში გვიჩნდება ბევრი შესაძლებლობა. რომ დიდუბეში გაკეთდეს ცენტრალური პარკი, შეიძლება ბაზრობაც იყოს, შეიძლება იყოს საჯარო სივრცე, სადაც მათ შორის გარევაჭრობაც იქნება... ამიტომ დღეს საუბარი ცალკე აღებული ელიავაზე, მთლიანად დიდუბის განვითარების გარეშე აბსოლუტურად არასწორი იქნება.

პირველი რაც უნდა გავაკეთოთ, ეს არის სატვირთო რკინიგზის გადატანის პროექტი. ამის შემდეგ უკვე სპეციალისტებთან ერთად ურბანული განვითარების გეგმა უნდა დაიდოს, სადაც აუცილებელია მწვანე კომპონენტი, აუცილებელია საჯარო სივრცეები, მათ შორის გარე ვაჭრობით, აუცილებელია საფეხმავლო სივრცეები, ქალაქის ისე განვითარება, სადაც მხოლოდ ავტომაგისტრალები არ არის და მხოლოდ კორპუსები არ შენდება. აღარ უნდა იყოს ის შეცდომები, რაც დავუშვით 90-იან წლებშიც და შემდეგაც. ამიტომ თუ ასე კომპლექსურად არ შევხედეთ და მარტო ერთი ბაზრობის საკითხზე ვისაუბრეთ, ამას აბსოლუტურად არაფერი ეშველება.

აუცილებლად უნდა გვესმოდეს, რომ „ელიავას ბაზრობის“ გადატანა, ან რაიმე ცვლილება არავითარ შემთხვევაში არ უნდა მოხდეს მცირე ბიზნესის დასუსტების ხარჯზე. ერთი მხრივ იქ არიან მცირე ბიზნესმენები და მეორე მხრივ ძალიან გაჭირვებული ადამიანები. ამიტომ ნებისმიერი გადაწყვეტილება უნდა იყოს გრძელვადიანი და ამ ადამიანების ინტერესების გათვალისწინებით“, - განაცხადა ელენე ხოშტარიამ.

ცნობისთვის, თბილისის გენგეგმის ჯგუფის საპროექტო ჯგუფის ხელმძღვანელმა "აიპრესთან" საუბრისას წინა ხელისუფლების დროს შექმნილი რკინიგზის პროექტი გააკრიტიკა.

მსგავსი სიახლეები
ავერსის კლინიკაში 4 წლის პაციენტს ღვიძლი გადაუნერგეს

ავერსის კლინიკაში 4 წლის პაციენტს ღვიძლი გადაუნერგეს

8 დეკემბერი, 2017

23 ნოემბერს ავერსის კლინიკაში 4 წლის პაციენტს ღვიძლი გადაუნერგეს. დონორი ბავშვის მამა იყო. ოპერაციამ გართულებების გარეშე ჩაიარა, პოსტოპერაციული პერიოდი დამაკმაყოფილებლად მიმდინარეობს. info9.ge The post ავერსის კლინიკაში 4 წლის...

მეტი

"მთის კურორტების განვითარების კომპანიამ" ბაკურიანში, დიდველის სათხილამურო არეალი გახსნა

12 დეკემბერი, 2017

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს "მთის კურორტების განვითარების კომპანიამ" ბაკურიანში, დიდველის სათხილამურო არეალი ოფიციალურად გახსნა. დამსვენებლები ისარგებლებენ ნოდარ ქუმარიტაშვილის სახელობის "ნოდოს"...

მეტი

ელენე ხოშტარია: პირველი რაც უნდა გავაკეთოთ, სატვირთო რკინიგზის გადატანაა

ელენე ხოშტარია: პირველი რაც უნდა გავაკეთოთ, სატვირთო რკინიგზის გადატანაა
14:27 | 13 სექტემბერი, 2017

ხოშტარიას თქმით, ელიავას ბაზრობის გადატანის საკითხზე საუბარი ზედაპირულია და ეს საკითხი დიდუბის რაიონის ერთობლივი განვითარების ფარგლებში უნდა იყოს განხილული.

თბილისის მერობის კანდიდატმა ამ საკითხზე თბილისის გენერალური გეგმის შეფასებისას ისაუბრა. ინტერვიუს ეს ნაწილი "აიპრესმა" უკვე შემოგთავაზათ, ხოლო სრულ ინტერვიუს ჩვენს მკითხველს მოგვიანებით შევთავაზებთ.

„აბსოლუტურად ზედაპირულია საუბარი, რომ დღეს იმ ტერიტორიიდან ელიავას ბაზრობა გადავიდეს. ბაზრობის გადატანა უბნის ცვლილებას არ მოიტანს. გამწვანებაც არ მოიტანს. მით უმეტეს ის გეგმა რაც არის. დიდი სავაჭრო ცენტრი აბსოლუტურად არაფრის მომტანი არ იქნება ქალაქისთვის. ჩვენ თუ არ გვექნება ქალაქის განვითარების კომპლექსური ხედვა, ასე უბრალოდ ბაზრობის სადღაც გადატანით არაფერი არ მოხდება.

ფუნდამენტურად ქალაქი შეიცვლება, მათ შორის სარეკრეაციო ზონების გაჩენის შესაძლებლობაც გაჩნდება მხოლოდ მას შემდეგ რაც გადავა რკინიგზა. დღეს, დიდუბის პრობლემა არის არა უბრალოდ ელიავას ბაზრობა, არამედ ის სარკინიგზო მეურნეობები, რომელიც თან სდევს სატვირთო რკინიგზას. ამიტომ, სატვირთო რკინიგზის გადატანის შემთხვევაში გვიჩნდება ბევრი შესაძლებლობა. რომ დიდუბეში გაკეთდეს ცენტრალური პარკი, შეიძლება ბაზრობაც იყოს, შეიძლება იყოს საჯარო სივრცე, სადაც მათ შორის გარევაჭრობაც იქნება... ამიტომ დღეს საუბარი ცალკე აღებული ელიავაზე, მთლიანად დიდუბის განვითარების გარეშე აბსოლუტურად არასწორი იქნება.

პირველი რაც უნდა გავაკეთოთ, ეს არის სატვირთო რკინიგზის გადატანის პროექტი. ამის შემდეგ უკვე სპეციალისტებთან ერთად ურბანული განვითარების გეგმა უნდა დაიდოს, სადაც აუცილებელია მწვანე კომპონენტი, აუცილებელია საჯარო სივრცეები, მათ შორის გარე ვაჭრობით, აუცილებელია საფეხმავლო სივრცეები, ქალაქის ისე განვითარება, სადაც მხოლოდ ავტომაგისტრალები არ არის და მხოლოდ კორპუსები არ შენდება. აღარ უნდა იყოს ის შეცდომები, რაც დავუშვით 90-იან წლებშიც და შემდეგაც. ამიტომ თუ ასე კომპლექსურად არ შევხედეთ და მარტო ერთი ბაზრობის საკითხზე ვისაუბრეთ, ამას აბსოლუტურად არაფერი ეშველება.

აუცილებლად უნდა გვესმოდეს, რომ „ელიავას ბაზრობის“ გადატანა, ან რაიმე ცვლილება არავითარ შემთხვევაში არ უნდა მოხდეს მცირე ბიზნესის დასუსტების ხარჯზე. ერთი მხრივ იქ არიან მცირე ბიზნესმენები და მეორე მხრივ ძალიან გაჭირვებული ადამიანები. ამიტომ ნებისმიერი გადაწყვეტილება უნდა იყოს გრძელვადიანი და ამ ადამიანების ინტერესების გათვალისწინებით“, - განაცხადა ელენე ხოშტარიამ.

ცნობისთვის, თბილისის გენგეგმის ჯგუფის საპროექტო ჯგუფის ხელმძღვანელმა "აიპრესთან" საუბრისას წინა ხელისუფლების დროს შექმნილი რკინიგზის პროექტი გააკრიტიკა.

ავტორი: იაგო ნაცვლიშვილი